Sider

mandag den 26. marts 2012

Jeg er her stadig og har bestemt ikke givet op!

Ja, kære læsere jeg ved godt der MEGET stille på bloggen fortiden, men lysten har bare ikke været der :-( Men jeg har bestemt ikke tænkt mig at stoppe, og jeg har bestemt heller ikke givet op overfor vægten, næh nej :-) Den vil stadig ikke andet end gå op og ned med 500 g. og ja, det vel egentlig min egens skyld, ganske enkelt!

Jeg er idag hoppet ind på madlog.dk der tæller man kalorier, jeg har været der før, og det har været rigtig godt :-) så håber det kan bringe vægten derned ad, det håber jeg brændende!

jeg har haft en ikke alt for god weekend, med druktur både fredag og lørdag, ikke noget der gavner noget for kroppen kun hovedet! ;-) Men jeg har holdt igen med maden, og har derfor ikke taget på af det, hvilket er så nice! Jeg har idag cyklet 20 km på min nye cykel, med en gennemsnitsfart på 21 km/y og wupti der røg 756 kalorier :-) Til gengæld er der røget lidt hvis chokolade ned samt en kiks eller to min far lige fristede med - øv!

Men jeg glæder mig til kalorietælling igen, det virker for mig, så længe jeg kan holde motivationen til at få det skrevet ind! Jeg skal til min venindes 18 års fødselsdag her den 22 april, og hvis jeg heldig er der røget 3 kg til den tid, ja drømme er der nok af, så det bare med at nå dem!

Håber i bære over med jeg ikke har haft lysten på det sidste jeg ved den kommer igen snart <3 men lever og kæmper det gør jeg stadig!

søndag den 18. marts 2012

manglende indlæg...& ny cykel :D

Jeg har ikke lige haft lysten til at skrive de sidste par dage, men der kommer snart nyt igen :-) jeg har mange billeder af lækkert mad, som jeg vil dele - skal bare lige have strikket indlæggende sammen!
I morgen skal jeg ud og købe ny cykel, og det glæder jeg mig meget til, jeg har også en ny ''kur'' i ærmet som jeg starter på imorgen tidlig, det bliver spændende men det hører i mere om imorgen!
Se min forhåbentlig nye cykel med 21 gear, og vejer 14 kg:

torsdag den 15. marts 2012

Mit nye job :-)

                        



Ja, jeg opdatere jo blog om aften nu, istedet for om formiddagen som jeg gjorde i starten - det gør jeg fordi jeg jo har fået et nyyyt job!!!!!! :-) Jeg er servicemedarbejder i fakta, og det jeg faktisk glad for, sidder mest ved kassen, men indimellem er jo også på gulvet, og fylder vare op! 
Jeg skal jo starte på HF til sommer(OG JEG FUCKING MEGA MEGET GLÆDER MIG! undskyldsproget..), men end til da, gider jeg jo ikke bare side her hjemme og kigge - så det dejligt jeg har fået arbejde dernede, så kan jeg også få tjent nogen søde penge <3 og spare nogle flere op det en dejlig bil jeg skal have mig når jeg fylder 18 år - glæder mig som er sindsyg til det, lige udover man så skal betale sine tandlægeregninger, det magter jeg da slet ikke! 
Men ja, nu ved i hvor i kan finde mig, kig forbi fakta, så det måske mig der sidder og ønsker jer en god dag og kører jeg vare igennem :-)

onsdag den 14. marts 2012

Smør vs. smøreost :-)

                                          
                                                      
Nu kan jeg rigtigt godt lide philadelphia, det smager skønt, og kan for mig nemt erstatte smør :-) Det smager godt på et stk rugbrød, men salat og kødpålæg - prøv det! Jeg fik derfor ideen til, at undersøge hvilke fordele / ulemper man kan opnå ved at bytte smørret væk. Jeg har sammenlignet en kærgården Original og en Philadelphia light, derfor vil nogen måske mene at testen er ligt unfair når det ene er et light produkt, men sådan bliver det alt, da det er de to ting vi har i køleskabet :)


Kærgården Original pr. 100 g
Energi: 680 gram
Protein: 0,5 gram
Kulhydrat: 0,6 gram
Fedt: 75 g 
Ingredienser: Smør, uhædet rapsolie, vand, mælkesyrekultur og salt.


Philadelphia Light 12 % pr. 100 g : 
Energi: 160 kcal
Protein: 8,3 gram
Kulhydrat: 4,1gram
Fedt: 12 gram
Ingredienser: Ukendt


Det kan du spare: 
Kcal : 154 sparet hvis du vælger smøreosten (30 gram) 
Protein: 7,8 gram flere proteiner får du, hvis du vælger smøreost (pr. 100 g)
Fedt: 63 gram spare du i fedt ved at vælge smøreosten (pr. 100 g) 
Kulhydrat: 3,6 gram kuldydrat sparet hvis du vælger smør (pr. 100 g) 


Jeg må konkludere at jeg helt klart vil vælge philadelphia frem for smøret i de fleste tilfælde, der skal selvfølgelig smør på nybagte boller ;-) Jeg vil ikke sige at smøret er sundere, da light jo ikke altid er sundt! Smørret er også et naturprodukt langt hen af vejen, og vi har brug for fedt, så vil ikke nedgøre smørren, hvis I forstår :-) Men vil man gerne smide et par kilo er det et godt sted at spare kalorier, da man ofte bruger smør et par gange i løbet af dagen. 


Håber i kunne bruge indlægget til lidt ;-)


tirsdag den 13. marts 2012

Varm røget laks med varm pastasalat


Igår aftes stod den på laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaks, mmmh det går man jo aldrig galt i byen med :-) Laksen stegte vi på panden, den skal have 7-8 minutter med skinsiden nedad og derefter vendes og have 3-4 minutter, det smager dejligt, uden man behøves gøre noget særligt med den!
 Også til den dejlige pastasalat - ville ønske jeg havde taget et billede, men da det var færdig skyndte vi os at spise ;-)
Men pastasalten bestod af: noget så kedeligt som pastaskruer, grøn pesto, og broccoli. Først koges pastaen og broccolien, og derefter vendes den grønne pesto i pastaen, og til sidst men ikke mindst blandes broccolien i. Salaten bliver rigtig lækker, og den gode pesto redder de ellers kedelige pastaskruer.
Pestoen som er købt i brugsen, man kan også NEMT lave den selv!

mandag den 12. marts 2012

Mandags opdatering





Ja, så blev det mandag, og det tid til at se tilbage på sidste uge. 
Ugen er ikke gået optimalt, hvis I kigger på min vægt, det der flere grunde til, bla. har jeg faktisk kun trænet 2 dage(dette er en overvindelse i sig selv, da jeg plejer næsten at træne hver dag) 
Jeg har måske ikke tabt mig, men føler alligevel jeg har fået en masse ud af ugen! Efter jeg er startet på denne blog og har fået fortalt om det hele og deler min ønsker med jer, er min motivation større. Jeg ved godt det lyder mærkelig eftersom jeg ikke taber mig. Men jeg sikker på det kommer når jeg er klar til det, ligenu kan jeg mærke det betyder mest for mig, at det hele går til på en ordenlig måde, jeg skal lærer at finde en balance. 
Jeg har jo før været ude i det ekstreme, og jeg har haft det sådan lidt at enten var jeg sund (læs: ALT FOR SUND/SULTE) ellers kunne det hele være ligemeget, hvis først jeg havde taget et stk slik, var alt alligevel ødelagt. Denne tanke gang er jeg efterhånden kommet helt af med, og jeg har lært at afstå vægten! jeg kan gå forbi en vægt uden at hoppe på dem, det en lettelse i hverdagen må jeg sige. 
Så selvom de første tre uger ikke har vist noget på vægten overhovedet er jeg blevet meget klogere! Jeg føler, at jeg er i en slags forbredende fase, og at jeg snart er klar til at lægge mange kræfter i vægten, ja som I måske kan høre har jeg svært ved at forklare mig, da det nogen gange er svært at tackle ens tanker og få dem ned på papir, så andre også kan forstå dem!


Start dato: 17 / 02 / 12 : XX kg

  • Dato: 20 / 02 / 12 : - 0,9 kg
  • Dato: 27 / 02 / 12 : + 1,0 kg
  • Dato: 05 / 03 / 12 : - 0,5 kg 
  • Dato: 12 / 03 / 12 : + 0,3 kg
  • Dato: 19 / 03 / 12 :
  • Dato: 26 / 03 / 12 :
  • Dato: 02 / 04 / 12 :
  • Dato: 09 / 04 / 12 :
  • Dato: 16 / 04 / 12 :
  • Dato: 23 / 04 / 12 :
  • Dato: 30 / 04 / 12 :
  • Dato: 06 / 05 / 12 :

søndag den 11. marts 2012

Avokado / jordbær smoothie




Her er billeder fra en skøn smoothie, den er så naturlig og skøn, og ja, det lyder meget mærkeligt med en avokado i -men den er med til at gøre smoothien cremet, og lækker, som var den lavet med vaniljeis!

Ingredienser : 
200 gram jordbær
1/2 stang vanilje som er mast ud i LIDT sukker som på billedet
1 dl mælk
1/2 dl græsk yoghurt
1/2 moden avokado
evt. en halv banan

Blend det hele sammen og nyd den derefter - mums det er godt :-) Jeg dryssede lidt kakao på toppen det smagte altså lækkert og gav den lige et pift og lidt variation i smagen. Prøv jer frem, smoothies kan jo varieres på en milliard måder :)